Mårrisen!

Ciao Amigos! Nu kommer lite fakta om vad som hänt. På Måndag for vi på något som kallades Forntida Vandringen! Där fick vi lära oss att skjuta med pilbågar, kasta spjut, hur man gjorde förut för att få till exempel fårskinn att bli mjukt, laga bröd, göra halsband med snäckor, rita med kol på stenar och ganska mycket till. Allt var faktiskt superroligt att göra. Men hur man gjorde men fårskinnet var inte lika kul. Äckligt. + Hade en av "ledarna" där två älgöron som man fick pröva på att rensa. Ja, ni hörde rätt älgöronMen jag prövade inte, nej USCH! Men sedan fick vi "steika lax" med honungsäpplen (De hade också blivit "stekta")  Det var måndagen, på tisdagen hände inte mycket. Jag och min vän Ellen stannade kvar efter skolan och var där, roligt. En hel massa kul hade vi, TACK till dig! Idag hade vi Matte-prov, tror det gick bra i alla fall :) Sen jag kom hem har jag inte gjort mycket. Imorgon ska jag på kalas. Det är K´s kalas, hon fyller år imorgon. Vet ni inte vem är kan ni kolla på deras blogg (det är två som har det, den andra är E ) Obs, de har bytt blogg. Deras nya blogg heter numera http://kikaemilia.blogspot.fi/ så ni kan kolla. På bilden ni fick är det jag, från sommaren. Kepsen som jag har på mig är min syrras, som jag hade stulit då :) http://www.youtube.com/watch?v=dYAvYhHAzrs & http://www.youtube.com/watch?v=inwAc-ZBpx0 &  http://www.youtube.com/watch?v=xKdMF1CVF20 Det är tre låtar som är bra. Två är konstiga men bra! Tipsar er att klicka! Det var ett långt inlägg, men jag har inte haft långa inlägg på ganska länge nu så.... I alla fall, Serien kommer ju på Halloween ändå, + det är ju om några dar! :D Men ja, en tävling kommer eftersom ni ville ha det. När är jag inte så säker på men efter serien nån gång! :) Hejdå!


Kommentarer
Ellen

Varsågod ;D

Svar: ;D
Andrea

2013-10-30 @ 17:15:51


Kommentera inlägget här:


Skriv ditt fina namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail / Syns ej när du lämnat denna kommentar! /

URL/Vad heter DIN blogg då?:

Klotta lite innan du går!:)

Trackback

readaboutandrea.blogg.se

Jag heter Andrea. I bloggen readaboutandrea får ni läsa om mitt liv.

RSS 2.0