Räddade liv

Har en superskön känsla efter att ha räddat 5 fågelungar! De hade ett bo i mommo och moffas garage högt upp. När jag gick förbi såg jag inte boet mera. Jag såg omkring mig och såg att boet hade fallit. Jag sökte efter en hink och tog halva av boet i den. Sedan kom min syster ut och jag berättade för henne. Hon gick och hämtade mommo och så länge tog jag och lade en i hinken. Sen hjälptes vi åt och sedan tog vi en pafflåda och lade dem dit med halva boet :) Fågel mamman och pappan var självklart oroliga och flög hit och dit! sen kom moffa ut och lade den uppe på en hylla nära det ställe fåglarna haft boet förut. Sen hittade vi en till och lade den dit! Känns superduper skönt att veta att de är i säkerhet! Självklart har jag bilder av dem som ni får se imorgon! :=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Skriv ditt fina namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail / Syns ej när du lämnat denna kommentar! /

URL/Vad heter DIN blogg då?:

Klotta lite innan du går!:)

Trackback

readaboutandrea.blogg.se

Jag heter Andrea. I bloggen readaboutandrea får ni läsa om mitt liv.

RSS 2.0